Πέμπτη, 30 Δεκεμβρίου 2010

Κάποτε στη Μήλο....



Ήταν Δεκέμβρης του '44. Πολύ βαρύ το κλίμα και ασήκωτο στην πατρίδα μας την Ελλάδα. Δεν πρόλαβαν να χαρούν την απελευθέρωσή τους από τους κατακτητές Ναζί οι Έλληνες και ήλθε η διχόνοια με όλη της τη "χάρη". 




Συσκέψεις επί συσκέψεων, διαδηλώσεις, συλλαλητήρια, απεργίες, όλοι είχαν σε κάτι να κατηγορήσουν όλους, όπως ...κακή ώρα γίνεται και σήμερα. Το άσχημο ήταν ότι υπήρχαν ένοπλα τμήματα  σε όλη τη χώρα, αντάρτες που ανήκαν ο καθένας στη δική του παράταξη, στον ΕΛΑΣ, στον ΕΔΕΣ και οπουδήποτε αλλού.




Ιδιαίτερα στην Αθήνα μαζεύτηκαν αρκετοί και οι αρχηγοί τους διεκδικούσαν ό,τι αυτοί πίστευαν σωστό για την παράταξή  τους. Η αδύναμη και άτολμη κυβέρνηση κατέρρευσε και ήλθαν οι σύμμαχοι να μας  ...βάλουν σε τάξη, ..όπως κακή ώρα και σήμερα. Μέχρι και ο Τσόρτσιλ ήλθε για να μας ...νουθετήσει. 

"Το μήλο της έριδος" ήταν η αποστρατικοποίηση ή όχι όλων των αντιστασιακών ενόπλων τμημάτων καθώς και των τακτικών σχηματισμών και μονάδων που είχε η χώρα μας τότε για δημιουργία από μηδενική βάση, εθνικού στρατού. Οι τελευταίοι ήταν η 3η Ορεινή Ταξιαρχία και ο Ιερός Λόχος, που ακόμη πολεμούσε τους Γερμανούς. Χαρακτηρίσθηκαν και "δοσίλογοι" από κάποιους μάλιστα. Δεν θα επεκταθώ στο ποιός έφταιγε και γιατί έφταιγε. 

Για μένα που ζω σήμερα, όλοι έφταιγαν, άλλος λίγο και άλλος πολύ, γιατί έσπρωξαν την πατρίδα μου στον γκρεμό, επιδιώκοντας την εξουσία. Ήταν ανάξιοι να διεκδικήσουν, ανάμεσα στους άλλους νικητές του πολέμου, αυτό που έπρεπε. Μας χαντάκωσαν και αυτό το χαντάκωμα το πληρώνουμε μέχρι σήμερα. Άρχισαν ένα εμφύλιο σπαραγμό και μας έσυραν τότε σε κηδεμονία ξένων, όπως ...κακή ώρα και σήμερα. Αλλά δεν θα αναλύσω αυτά τα γεγονότα εδώ. Υπάρχουν πολλά γραπτά κείμενα και από τις δύο πλευρές ,που όταν κάποιος τα διαβάσει θα βγάλει την δική του άποψη, για τα Δεκεμβριανά .

Σ'  αυτό που  δεν συμφωνώ, είναι οποιαδήποτε κατηγορία για τον Ιερό Λόχο, αλλά και για την Ορεινή Ταξιαρχία. Ειδικά για τον πρώτο, θα σας περιγράψω τι έκανε, το ίδιο διάστημα που οι άλλοι σκότωναν ο αδελφός τον αδελφό, ο Έλληνας τον Έλληνα, κυριαρχημένοι από το πολιτικό μίσος και υποταγμένοι στη δολερή διχόνοια. 




Ο Ιερός Λόχος, σε επίπεδο Συντάγματος πλέον, είχε αναπτύξει δυνάμεις του στο Αιγαίο και πολεμούσε τις γερμανικές φρουρές που με πείσμα κρατούσαν ακόμη  νησιά. Ένα απ' αυτά ήταν η Μήλος. Η γερμανική φρουρά που αποτελούταν από τον 4ο Λόχο  του 1011 Τάγματος πεζικού φρούρησης με 142 άνδρες,(4./ Festungs-Infanterie-Bataillon 1011) και από μία ενισχυμένη ναυτική Πυροβολαρχία επιφανείας-επιφανείας(1 improved Marine-Artillerie Batterie), με 225 άνδρες,  και μία αντιαεροπορική Πυροβολαρχία με 200 άνδρες, εξακολουθούσε να κατέχει το νησί, με αμυντική εγκατάσταση αντίστοιχα, στην περιοχή Καμινίων(σημερινό Σαρακίνικο), στον Τράχηλο, και στους Κόρφους(σημερινά Κάναβα), το ύψωμα πάνω από το Φυροπόταμο, που δεσπόζει στο βόρειο  ακρωτήρι του νησιού, τις Καμπάνες. Η διοίκηση και το επιτελείο, βρισκόταν στις Πλάκες-Κάστρο.




Πατήστε εδώ για μεγέθυνση

Από τα μέσα Νοεμβρίου 1944, ενώ οι Γερμανοί κατείχαν ακόμη την Μήλο, την Κρήτη και τη Δωδεκάνησο, είχε σταλεί η Β' Μοίρα του Ιερού Λόχου στη Σύρο, και ανέπτυξε τμήματά της στις Κυκλάδες, με σκοπό την διατήρηση της ασφάλειας στα νησιά που δεν υπήρχαν Γερμανοί αλλά υπήρχαν αντάρτες, κυρίως του ΕΛΑΣ, με πλήρη αντίθεση  στην υπάρχουσα και αδύναμη  κυβέρνηση και οπωσδήποτε την περίσφιγξη και την εξουδετέρωση των γερμανικών δυνάμεων  της Μήλου.

Η Β' Μοίρα, μετά από αναγνωρίσεις και εντοπισμό εχθρικών δραστηριοτήτων,  εξέδωσε διαταγή για εκτέλεση καταδρομικών ενεργειών στη Μήλο και εξουδετέρωση του αντιπάλου.Το βράδυ της 4/5 Δεκεμβρίου του '44 και ενώ ο εμφύλιος σπαραγμός ξεκινούσε στην Αθήνα, μία περίπολος 12 Ιερολοχιτών, με επικεφαλής τον Υπλγο Δ. Λιακάκο, αποβιβαζόταν  μυστικά στον Όρμο Βαρύτινας και εγκατέστησε ενέδρα στο δρομολόγιο Απολλωνία-Αγριλιά, που σύμφωνα με πληροφορίες που είχαν συλλεχθεί προηγουμένως, ήταν δρομολόγιο γερμανικής εποχούμενης περιπόλου.




Προς το απόγευμα της 5 Δεκεμβρίου, φάνηκε ένα στρατιωτικό αυτοκίνητο να έρχεται από Απολλωνία. Η ενέδρα ενεργοποιήθηκε και από τα πυρά της περιπόλου, σκοτώθηκαν όλοι οι επιβαίνοντες μεταξύ των οποίων ήταν και ο Γερμανός διοικητής της φρουράς του νησιού, πλωτάρχης Κόβεν. Το αυτοκίνητο ανατινάχθηκε με εκρηκτικά και η περίπολος αποχώρησε με τα πλωτά της προς την Κίμωλο. Ο διοικητής της Μοίρας, για να προλάβει αντίποινα των Γερμανών σε βάρος των κατοίκων, έστειλε έγγραφο στον Γερμανό αξιωματικό που ανέλαβε την διοίκηση, με το οποίο του γνωστοποιούσε ότι η προσβολή έγινε από συμμαχικές δυνάμεις και όχι από αντάρτες κατοίκους. Οι Γερμανοί τώρα πήραν περισσότερα μέτρα ασφαλείας.


Ιερολοχίτες


Το βράδυ της 9/10 Δεκεμβρίου, περίπολος 5 ανδρών με επικεφαλής τον Βρετανό Τχη Σοτ, αποβιβάσθηκε στη Μήλο, με σκοπό την ναρκοθέτηση του δρομολογίου Αδάμαντας-Κόρφους-Αλυκή και δολιοφθορά των τηλεφωνικών γραμμών.Το βράδυ της 10 Δεκεμβρίου και ενώ η επιχείρηση ήταν σε εξέλιξη σε επιλεγμένο σημείο με τοποθέτηση εκρηκτικών, μία γερμανική περίπολος  20 ατόμων, πλησίασε στην περιοχή. Οι Ιερολοχίτες κρύφτηκαν! Οι Γερμανοί χωρίς ιδιαίτερα μέτρα ασφαλείας, άρχισαν να συζητούν, ενώ είχαν σταματήσει την κίνησή τους, 50 μέτρα πιο πέρα. Λίγο αργότερα, φάνηκε ένα αυτοκίνητο να έρχεται από την κατεύθυνση του Αδάμαντα. Σταμάτησε μπροστά στους Γερμανούς, οι οποίοι ανέβηκαν στην "καρότσα".

Ο οδηγός πήγε να ξεκινήσει, αλλά φάνηκε ότι η μηχανή είχε βλάβη. Οι Γερμανοί χωρίς ίχνος προφύλαξης γέλαγαν και άρχισαν τα πειράγματα μεταξύ τους. Αυτή ήταν η ευκαιρία! Οι Ιερολοχίτες, με την κάλυψη του σκότους έρποντας πλησίασαν το αμάξι, τοποθέτησαν 2 εκρηκτικές βομβίδες με μηχανισμό 10λεπτης επιβράδυνσης και απομακρύνθηκαν. Δεν άργησε να ακουστεί η ισχυρή έκρηξη με κραυγές πόνου, σύγχυσης και πανικού. Η εχθρική περίπολος είχε χτυπηθεί για τα καλά! Οι Ιερολοχίτες, το ίδιο βράδυ αποχώρησαν για Κίμωλο. Οι Γερμανοί είχαν "σκυλιάσει". Μάζεψαν ομήρους από τους κατοίκους.

Το βράδυ της 22 Δεκεμβρίου μία ακόμη 12μελής περίπολος του Ιερού Λόχου προσγειαλώθηκε μυστικά στον όρμο Κολυμπισιώνα της Μήλου. Αυτή τη φορά  η αποστολή ήταν εγκατάσταση ενέδρας σε δρομολόγιο νότια του νησιού, μεταξύ Θειωρυχείων και Παλαιοχωρίου. Αυτό έγινε το μεσημέρι της 23 Δεκεμβρίου, γιατί τέτοιες ώρες έβγαιναν περιπολία οι Γερμανοί. Την προηγούμενη ημέρα, 22 Δεκεμβρίου, αν και έστησαν ενέδρα, οι Γερμανοί δεν έκαναν το δρομολόγιο όπως κάθε φορά και έτσι η ενέδρα ξαναστήθηκε πάλι.

Μόλις φάνηκαν οι Γερμανοί γύρω στις 2 το μεσημέρι, ο Έλληνας περιπολάρχης, Υπίλαρχος Πανουργιάς, θέλοντας προφανώς ν' αποφύγει την άσκοπη αιματοχυσία, αποκαλύφθηκε στους Γερμανούς και μιλώντας Αγγλικά, ζήτησε την παράδοσή τους. Οι Γερμανοί όμως δεν είχαν διάθεση να παραδοθούν και άμεσα πυροβόλησαν και τραυμάτισαν σοβαρά τον Υπίλαρχο. Η ενέδρα ενεργοποιήθηκε, σκότωσαν τον Γερμανό περιπολάρχη, τραυμάτισαν άλλους και αιχμαλώτισαν όσους απέμειναν. Στην συνέχεια οι Ιερολοχίτες πήραν τους αιχμαλώτους και τον τραυματισμένο αξιωματικό και αποχώρησαν με τα πλοιάριά τους προς Κίμωλο.

Οι Γερμανοί έπιασαν 100 ομήρους, ξεκίνησαν στις 24 Δεκεμβρίου με ισχυρή δύναμη έρευνα σε όλο το νησί για την εύρεση τυχόν κομάντος. Οι όμηροι κρατήθηκαν 3 ημέρες γυμνοί και νηστικοί, ενώ οι Γερμανοί απειλούσαν ότι για κάθε ένα Γερμανό νεκρό, θα εκτελούσαν 10 ομήρους.

Αυτά έγιναν κάποτε στη Μήλο, τα "μαύρα" Χριστούγεννα του '44. Άλλοι σφάζονταν από "αδελφικά" χέρια και άλλοι πολεμούσαν τον κατακτητή και έδιναν τη ζωή τους για μιά ελεύθερη πατρίδα. Όσο για το νησί, τελικά έγιναν πολλές προσπάθειες αλλά η γερμανική φρουρά άντεξε μέχρι τον Μάϊο του '45 οπότε και παραδόθηκε. Αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία! Ας την αφήσουμε για άλλη φορά.


Ανιχνευτής

Πηγή: " Ο Ελληνικός Στρατός στη Μέση Ανατολή 1941-1945 Εκδόσεις ΓΕΣ/ΔΙΣ
             ΑΣΤΥΠΑΛΑΙΑΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑ
             Derkeiler.com
             Wikipedia










Τετάρτη, 29 Δεκεμβρίου 2010

Ο Tempora, O Mores



Τελευταία οι Special Forces και οι SEALs ανησυχούν! Όχι τόσο για τον εχθρό, αλλά για κάτι άλλο, πρωτόγνωρο, για το οποίο δεν έχει γίνει συστηματική "αναγνώριση" και "δοκιμή".

Πληροφορίες που προέρχονται από το Πεντάγωνο, αναφέρουν για την διαβούλευση που είναι σε εξέλιξη στις αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις, σχετικά με την κατάταξη ομοφυλοφίλων στο στράτευμα. Πολλά ακούγονται, αλλά οι επιτελείς δεν έχουν καταλήξει σε συγκεκριμένες θέσεις. Έχει συγκροτηθεί ειδική επιστημονική επιτροπή για να εξετάσει όχι μόνο αν θα υλοποιηθεί το μέτρο, αλλά και πώς θα υλοποιηθεί!

Το μέτρο αυτό "αγγίζει" και την Διοίκηση Ειδικών Δυνάμεων των ΗΠΑ. Οι πρώτες αντιδράσεις φαίνεται να είναι αρνητικές, στο χώρο των ειδικών δυνάμεων. Στο  στρατό ξηράς, υποστηρίζουν ότι  θα πάρει πολύ χρόνο, για να συνηθίσουν όλοι τις νέες διατάξεις του  στρατιωτικού κανονισμού περί ομοφυλοφίλων, όπως έγινε κάποτε  και με την είσοδο γυναικών. 

Κατ' αρχήν πρέπει να συνταχθούν οι διατάξεις για την συγκεκριμένη περίπτωση που να περιγράφουν με σαφήνεια το τι επιτρέπεται  και το τι απαγορεύεται σε σχέση με συμπεριφορά, ενδιαίτηση και καθημερινές σχέσεις στις μονάδες. Επίσης θα πρέπει να μελετηθεί πως θα επηρεασθεί η κατάταξη, η στρατολόγηση, το ηθικό και η μαχητική ικανότητα των μονάδων.

Οι ειδικές δυνάμεις θεωρούν ότι  θα έχει επίπτωση στο ηθικό του προσωπικού τους, που μέχρι σήμερα ακολουθεί μία πιο συντηρητική στάση στην αντιμετώπιση του θέματος. Ακόμη και για τους "έγχρωμους" σήμερα στον 21ο αιώνα, υπάρχει επιφυλακτικότητα μεταξύ των  "λευκών" συναδέλφων τους να τους αποδεχθούν , πόσο μάλλον για τους ομοφυλόφιλους, όταν επίσημα θ' ανοίξουν οι "πόρτες" για να μπουν στον χώρο. Παρ' όλα αυτά, υπάρχουν δηλώσεις παλαιών που ανεπίσημα έχουν διηγηθεί περιπτώσεις ομοφυλοφίλων σε μονάδες των ειδικών δυνάμεων, οι οποίοι ήταν μυώδεις, ψύχραιμοι και αντιμετώπιζαν τις πολεμικές αποστολές όπως όλοι οι άλλοι. Είναι αλήθεια; Ποιός ξέρει.




Οι SEALs αντιμετωπίζουν την κατάσταση πιο φιλοσοφημένα! Αν κάποιος μπορεί ν' αντέξει την σκληρή εκπαίδευση, την σπαρτιατική διαβίωση και ν' αντιμετωπίζει τον εχθρό χωρίς να δημιουργεί πρόβλημα στους συναδέλφους του, δεν τους ενοχλεί ποιές  σεξουαλικές  προτιμήσεις έχει, αρκεί να εφαρμόζει πιστά τους στρατιωτικούς κανονισμούς. Βέβαια εκφράζουν και την άποψη ότι δεν είναι και πολλοί αυτοί που θα μπορούσαν να πετύχουν όλα τα παραπάνω.

Στο χώρο των ειδικών δυνάμεων, οι αντίξοες συνθήκες που αντιμετωπίζουν οι "χειριστές" (operators) όπως  ονομάζουν τους κομάντος στην ορολογία τους  οι Αμερικανοί, απαιτεί στενούς δεσμούς  μεταξύ του προσωπικού με μεγάλα διαστήματα διαβίωσης κατά ομάδες σε απομονωμένες περιοχές. Είναι κάτι που πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπ'όψη πριν από οποιαδήποτε κίνηση, υποστηρίζουν επιτελείς των ειδικών δυνάμεων.

Υπάρχει όμως και μια άλλη προσέγγιση του θέματος. Δεν έχει γίνει έρευνα για να διαπιστωθεί πόσοι είναι οι ομοφυλόφιλοι που υπηρετούν σήμερα στο στρατό και πιο συγκεκριμένα στις ειδικές δυνάμεις. Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να μάθουμε το αποτέλεσμα. Αν επιτραπεί τελικά σε ομοφυλόφιλους, γιατί να αποκλείονται οι γυναίκες; Ερωτήματα που απασχολούν και ενοχλούν αρκετούς στις αμερικανικές ειδικές δυνάμεις. 

Επίσημα οι διοικήσεις δεν έχουν πάρει ακόμη θέση και απλά δηλώνουν ότι το θέμα πρέπει να μελετηθεί για να διαπιστωθούν οι επιπτώσεις στην αλλαγή της πολιτικής που έχει διατυπώσει επί του θέματος,  ο Αμερικανός ΥΕΘΑ, Ρόμπερτ Γκέιτς (Robert M.Gates). 




Εκεί που υπάρχει μεγάλη αντίσταση πάντως, είναι το σώμα των πεζοναυτών. Πάνω από το 60% των πεζοναυτών πιστεύει, σε έρευνα που έγινε, ότι η είσοδος ομοφυλοφίλων σε μονάδες τους, θα επιδράσει αρνητικά στο ηθικό και στη μαχητική τους ικανότητα.

Η πιο σωστή κίνηση  θα είναι να μην αλλάξει τίποτα, όσο υπάρχουν θέατρα επιχειρήσεων και εμπόλεμες καταστάσεις, γιατί σίγουρα δεν θα κάνει καλό, δήλωσε ένας έμπειρος "χειριστής" των ειδικών δυνάμεων.

Τώρα θα μπορούσα να πώ ότι για να τεκμηριώσεις κάτι και να το δεχθείς ή να το απορρίψεις, πρέπει να το δοκιμάσεις και να το αξιολογήσεις. Κατ' αρχήν μία ρητορική ερώτηση που βγαίνει αυθόρμητα είναι γιατί εδώ και τόσα χρόνια έχουν αποκλεισθεί από το στρατό οι ομοφυλόφιλοι; Υπάρχει εμπειρία παλαιοτέρων που τους οδήγησε σε αυτό το μέτρο; Ποιά είναι αυτή η εμπειρία; 

Αν στα πλαίσια των ίσων δικαιωμάτων υπάρχει η ανάγκη κατάταξης εθελοντών ομοφυλοφίλων, ας συγκροτηθεί πειραματικά μονάδα με τέτοιο προσωπικό, να εκπαιδευθεί κατάλληλα και να δοκιμασθεί στην πράξη και στο πεδίο της μάχης. Ανάλογα με το τι θα προκύψει, αποφασίζεται η συνέχεια. Εκτός αν θέλουν να "βολεύονται" σε διοικητικές θέσεις, στα "μετόπισθεν" μόνο!

Ο Tempora, O Mores

Ανιχνευτής










Τρίτη, 28 Δεκεμβρίου 2010

Για γέλια και για κλάματα!

Βρήκα κάποια βίντεο στο διαδίκτυο, που έχουν αποθανατίσει σκηνές με λάθη, γκάφες, παραλείψεις, επιπολαιότητες  και ευτράπελα,  στο χώρο των ειδικών δυνάμεων και όχι μόνο!

Όλα μπορούν να συμβούν! Δείτε και μόνοι σας.


Ανιχνευτής

 Τα άσχημα άλματα.


 


Οι ρίψεις φόρτων και οι προσγειώσεις!





Αστειότητες και γκάφες





Η ..προσγειάλωση των commandos!





Δευτέρα, 27 Δεκεμβρίου 2010

Το μάχιμο άλμα των Paras



Οι Βρετανοί Paras, μετά από 50 χρόνια εκτέλεσαν πολεμικό άλμα στο θέατρο επιχειρήσεων του Αφγανιστάν. Συγκεκριμένα προσωπικό του 1ου Τάγματος (1Para) , που ανήκει στο Συγκρότημα Υποστήριξης Ειδικών Δυνάμεων, (Special Operations Support Group), πρόσφατα συμμετείχε σε ειδική επιχείρηση, τύπου αεραποβατικής καταδρομής, που έλαβε χώρα στην επαρχία Χελμάντ για την εξουδετέρωση βάσης ανταρτών Ταλιμπάν.

Τέτοιου είδους πολεμικό άλμα είχε να γίνει από Βρετανούς αλεξιπτωτιστές, από το 1956  με την κρίση του Σουέζ. Το άλμα εκτελέσθηκε από ύψος 250 ποδιών, δηλαδή 85 μέτρα περίπου, με αλεξίπτωτο ταχείας ανάπτυξης, νύκτα, και από αεροσκάφος τύπου C-130. Η δύναμη αλεξιπτωτιστών ήταν επιπέδου λόχου και χρησιμοποιήθηκε για την αιφνιδιαστική κατάληψη εδάφους τακτικής σημασίας, προκειμένου να υποβοηθήσουν άλλα τμήματα ειδικών δυνάμεων στην προσβολή του στόχου τους.



Οι αλεξιπτωτιστές έχουν ενεργά χρησιμοποιηθεί σε ειδικές επιχειρήσεις τους τελευταίους μήνες στην επαρχία Χελμάντ. Και πως να μην έχουν, αφού την διοίκηση όλων των βρετανικών δυνάμεων σ'αυτήν την επαρχία,(Task Force Helmand), στα πλαίσια της επιχείρησης "HERRICK 13", την έχει αναλάβει μέχρι τον Απρίλιο του 2011, η 16η Αερομεταφερόμενη Ταξιαρχία η οποία διοικεί το Σύνταγμα Αλεξιπτωτιστών

 Ανιχνευτής


 Πηγή: Mirror
          UK Army




Τα νέα πολυβόλα των αμερικανικών ειδικών δυνάμεων

Η γνωστή εταιρία FN Manufacturing in Columbia, υπέγραψε συμβόλαιο ύψους 11,5 εκατ. δολαρίων, για την κατασκευή και παράδοση πολυβόλων τύπου ΜΚ46MOD1 5,56χιλ και ΜΚ48MOD1 7,62χιλ αντίστοιχα, που προορίζονται για την κάλυψη αναγκών αμερικανικών  μονάδων ειδικών επιχειρήσεων. Η παραγγελία θα ολοκληρωθεί μέχρι το 2015. 




MK46 MOD1


Το ΜΚ46, αποτελεί μία παραλλαγή του γνωστού πολυβόλου Μ249 5,56χιλ. "ΜΙΝΙΜΙ" με σχεδίαση όμως που καλύπτει απόλυτα τις ανάγκες των ειδικών δυνάμεων και μισό κιλό λιγότερο βάρος.


MK48 MOD1

Το ΜΚ48 είναι  βαρύτερο κατά 1,5 κιλό περίπου από το ΜΚ46 , αλλά πολύ πιο εύκολο στη μεταφορά   και ελαφρύτερο κατά σχεδόν 4 κιλά, από  το παραδοσιακό FN MAG 7,62 χιλ.  ενώ διατηρεί το ίδιο δραστικό βεληνεκές των 800 μέτρων. Αν και έχει ελαφρώς μικρότερη ταχυβολία, 700-750 φυσ/λεπτό έναντι των 800-1000 φυσ/λεπτό του κλασικού MAG, θεωρείται ιδανικό για επιχειρήσεις σε περιοχές, όπως αυτές του Αφγανιστάν.

Ανιχνευτής






Παρασκευή, 24 Δεκεμβρίου 2010

Καλές Γιορτές

Με την ευκαιρία των άγιων ημερών που όλοι οι χριστιανοί στον κόσμο γιορτάζουν και που εμείς οι Έλληνες  τιμούμε ιδιαίτερα, η Εφημερίδα, εύχεται σε όλους τους φίλους και αναγνώστες και σε όλο το προσωπικό των Ειδικών Δυνάμεων, ενεργό και έφεδρο,


Καλά Χριστούγεννα και Καλή Πρωτοχρονιά, με Υγεία και  Ευτυχία!

                                Ηθικό πάντα Ακμαιότατο!
                             Δυνατοί σαν τα Ψηλά Βουνά!





Ανιχνευτής


Ασκήσεις επιβίωσης και όχι μόνο!



Ο καιρός μπορεί να μην είναι τόσο άσχημος, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι η εκπαίδευση στην επιβίωση στην ύπαιθρο είναι κατώτερης ποιότητας, αν οι εκπαιδευτές ξέρουν πώς να εκπαιδεύσουν! 



Ακόμη μία φορά οι έφεδροι με τον ενθουσιασμό που τους διακρίνει, άφησαν την καλοπέραση και τη σπιτική θαλπωρή, για να ζήσουν λίγο χρόνο έξω, στο βουνό, ανάβοντας φωτιά και φτιάχνοντας αυτοσχέδια καταλύματα.



Δείτε  μερικές από τις φωτογραφίες τους σε στιγμές εκπαίδευσης στην επιβίωση. Αν επισκεφθείτε την ιστοσελίδα τους θα δείτε και θα διαβάσετε περισσότερα.




Αλλά δεν είναι μόνο μία  Ένωση! Υπάρχει και η Λέσχη Εφέδρων Ενόπλων Δυνάμεων, που είναι πιο παλιά και απ' ότι ξέρω πολύ ενεργητική! Πρόσφατα έκαναν μία καλή εκπαίδευση σε Αγώνα Κατοικημένων Τόπων και σε καταρριχήσεις. Δείτε την ιστοσελίδα τους για να καταλάβετε τι εννοώ!




Νάστε πάντα καλά παιδιά, και σας εύχομαι ολόψυχα Καλές Γιορτές!

Ανιχνευτής

Πηγή: ΠΕΝΕΦΥΟ
          ΕΦΕΔΡΕΙΑ


Η BLACKBIRD ΤΟΥ ΟΜΠΑΜΑ. Νέα συμβόλαια σε παλιό πόλεμο


Γύρω στους 225.000 άντρες απασχολούν οι ιδιώτες εργολάβοι με τους οποίους συνεχίζουν οι ΗΠΑ την κατοχή στην Ασία. Ο νέος πρόεδρος αντικατέστησε απλώς με νέες, τις εταιρείες που χρησιμοποιούσε ο προηγούμενος πρόεδρος


Καθώς οι αμερικανοί στρατηγοί σχεδιάζουν την επόμενη φάση στον πόλεμο του Αφγανιστάν, ο Μπαράκ Ομπάμα προσλαμβάνει ιδιωτικές εταιρείες παροχής ασφάλειας με ρυθμό τέτοιο που θα έκανε τον Τζορτζ Μπους να κοκκινίζει.


Εξειδικευμένοι είναι οι άντρες των ιδιωτικών εταιρειών -πολλές φορές και πρώην πράκτορας της CIA- και παρέχουν στο στρατό τεχνολογία, πληροφορίες για τους αντάρτες, εκπαίδευση στις ειδικές δυνάμεις, ενώ παίρνουν μέρος και σε επιχειρήσεις διάσωσης στρατιωτών.  


Εξειδικευμένοι είναι οι άντρες των ιδιωτικών εταιρειών -πολλές φορές και πρώην πράκτορας της CIA- και παρέχουν στο στρατό τεχνολογία, πληροφορίες για τους αντάρτες, εκπαίδευση στις ειδικές δυνάμεις, ενώ παίρνουν μέρος και σε επιχειρήσεις διάσωσης στρατιωτών. Χωρίς δημοσιότητα και συζητήσεις, η κυβέρνηση Ομπάμα αθόρυβα έχει αναθέσει σε εργολάβους σημαντικό τμήμα των στρατιωτικών επιχειρήσεων εναντίων των ανταρτών στη Μέση Ανατολή και στην Αφρική, με αποτέλεσμα οι ΗΠΑ να έχουν γίνει ολοένα και πιο εξαρτώμενες από μια νέα γενιά εξειδικευμένων εταιρειών οι οποίες είναι άγνωστες στην κοινή γνώμη, αλλά εκτελούν ζωτικής σημασίας αποστολές των ΗΠΑ στο εξωτερικό.

Εταιρείες όπως οι Blackbird Technologies, Glevum Associates, Κ2 Solutions και άλλες έχουν κερδίσει τα τελευταία χρόνια συμβόλαια αξίας εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων προκειμένου να παρέχουν τεχνολογία, πληροφορίες για τους αντάρτες, εκπαίδευση στις ειδικές δυνάμεις, καθώς και να παίρνουν μέρος στην διάσωση προσωπικού. Η ευρεία χρήση των ιδιωτικών εταιρειών στο Αφγανιστάν, το Πακιστάν και το Κέρας της Αφρικής, θα μπορούσε να κάνει το πέπλο της μυστικοπάθειας που περιβάλλει την αμερικανική παρουσία σε εκείνες τις περιοχές πιο σκοτεινό, καθιστώντας ακόμα πιο δύσκολο το έργο για το Κογκρέσο να τις ελέγξει. 

Ακόμα και στο Ιράκ, όπου οι ΗΠΑ τερμάτισαν και επίσημα τις στρατιωτικές τους επιχειρήσεις, η κυβέρνηση Ομπάμα «επεκτείνει ραγδαία» τη χρήση ιδιωτικών εταιρειών ασφαλείας, δημιουργώντας «έναν εντελώς καινούριο ρόλο για τους εργολάβους στο πεδίο της μάχης», προειδοποίησε πρόσφατα στο Κογκρέσο ο Μάικλ Θίμπολτ, αντιπρόεδρος της ομοσπονδιακής επιτροπής συμβολαίων εν καιρώ πολέμου (Commission on Wartime Contracting).

Η Blackbird, η οποία είναι επανδρωμένη με στελέχη της CIA, έχει αναλάβει ένα αυστηρώς απόρρητο πρόγραμμα το οποίο στέλνει μυστικές ομάδες σε εχθρικό έδαφος προκειμένου να διασώσουν αμερικανούς στρατιώτες που έχουν αποκλειστεί εκεί ή που είναι αιχμάλωτοι. Η Glevum διαθέτει ένα μικρό στρατό αναλυτών στο Ιράκ και στο Αφγανιστάν, ο οποίος παρέχει στον αμερικανικό στρατό εκείνο που η εταιρεία ασαφώς περιγράφει ως «επιχειρήσεις πληροφόρησης και δραστηριότητες επιρροής». Η Κ2 είναι μια άλλη εταιρεία, περιζήτητη για τη διοίκηση μυστικών επιχειρήσεων του αμερικανικού στρατού, συμπεριλαμβανομένης και της ομάδας SEAL, η οποία πέρσι διέσωσε το πλήρωμα του αμερικανικού εμπορικού πλοίου «Maersk Alabama» από μια συμμορία πειρατών ανοιχτά της Σομαλίας.

 Ο στρατηγός Ντέιβιντ Πετρέους, επικεφαλής των συμμαχικών δυνάμεων στο Αφγανιστάν, χρησιμοποιεί κατά κόρον ιδιωτικές εταιρείες διότι, όπως αποκάλυψε στην «Ουάσιγκτον Ποστ» ένας πρώην διοικητής των ειδικών δυνάμεων, θέλει έναν οργανισμό που να δίνει αναφορά απευθείας σε εκείνον. «Ολοι γνωρίζουν ότι ο Πετρέους δεν μπορεί να εκτελέσει τη στρατηγική του χωρίς τη συμμετοχή των εταιρειών ασφαλείας» πρόσθεσε. Υπολογίζεται ότι το Πεντάγωνο είχε προσλάβει 225.000 εργολάβους να δουλεύουν στο Ιράκ και το Αφγανιστάν και σε άλλες περιοχές, εκτελώντας καθήκοντα από το να παρέχουν ασφάλεια έως την υποστήριξη των στρατιωτικών βάσεων. 

Οι μυστικές υπηρεσίες, όπως η CIA και η NSA, έχουν καταχωρίσει χιλιάδες απόρρητα συμβόλαια στα οποία κανείς δεν έχει πρόσβαση και αφορούν κάθε στρατιωτική διοίκηση των ΗΠΑ σ' όλο τον κόσμο. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του περιοδικού «Nation», η Blackwater, η οποία έχει μετονομαστεί σήμερα Xe, έχει δεσμευτεί με συμβόλαιο να στείλει προσωπικό στο Πακιστάν προκειμένου να συμμετέχει σε επιχειρήσεις των ειδικών δυνάμεων, κάτι που ο εκπρόσωπος του Πενταγώνου χαρακτήρισε «εντελώς ψευδές».

Το συμβόλαιο της Blackbird είναι μια αξιοσημείωτη περίπτωση. Η εταιρεία εδρεύει στο Χέρντον της Βιρτζίνια, σε πολύ κοντινή απόσταση από τα κεντρικά γραφεία της CIA. Πολλά από τα κέρδη της εταιρείας προέρχονται από την παράταξη ειδικών ομάδων σε εχθρικό έδαφος προκειμένου να διασωθούν αμερικανοί στρατιώτες, οι οποίοι είχαν αιχμαλωτιστεί από τους Ταλιμπάν ή τις μονάδες της Αλ Κάιντα. Πρόφατα, ο υπουργός Αμυνας Ρ. Γκέιτς διέταξε να κλείσει η διοίκηση Ανάκτησης Προσωπικού (Joint Personnel Recovery Agency) του αμερικανικού στρατού που αναλάμβανε συνήθως τέτοιου είδους επιχειρήσεις. Αν συμβεί αυτό, η Blackbird πιθανότατα να αναλάβει τις αποστολές διάσωσης, οπότε η απελευθέρωση αιχμαλωτών ή η επαναφορά εγκλωβισμένων αμερικανών στρατιωτών δεν θα είναι πλέον μια στρατιωτική διαταγή, αλλά μια κανονική ιδιωτική επιχείρηση...

Ο ιδιοκτήτης της Glevum Associates, Αντριου Γκάρφιλντ, ένας πρώην βρετανός αξιωματούχος των μυστικών υπηρεσιών, με εμπειρία στο αντάρτικο του IRA στη Βόρεια Ιρλανδία, αντέκρουσε την ιδέα ότι όλες οι ιδιωτικές εταιρείες έχουν την παραμικρή ομοιότητα με την Blackwater, η οποία έγινε συνώνυμο της διαφθοράς και της βίας για μια σειρά περιστατικών που συμπεριελάμβαναν από δολοφονίες αθώων πολιτών μέχρι λαθρεμπόριο όπλων. «Οποτε οι άνθρωποι σκέφτονται τους εργολάβους, τώρα, σκέφτονται την Blackwater», είπε στην Ουάσιγκτον ο Αντριου Γκάρφιλντ, για να συμπληρώσει: «Λοιπόν, εάν προσλάβετε φθηνό υδραυλικό, μην εκπλαγείτε εάν σπάσουν τα υδραυλικά».

Οι πόλεμοι σε Ιράκ και Αφγανιστάν έγιναν με τη βοήθεια ιδιωτικών εταιρειών. Παρά το σκάνδαλο που ξέσπασε με την Blackwater, η οποία κατηγορήθηκε από τη Βαγδάτη για διαφθορά και δολοφονίες πολιτών, ο ιδιωτικοί στρατοί είναι περισσότερο από ποτέ μπλεγμένοι με τις στρατιωτικές επιχειρήσεις. 

Η βρετανίδα υπουργός Εσωτερικής Ασφαλείας, Πολίν Νέβιλ-Τζόουνς, παραδέχθηκε ότι υπάρχει «κρίση στο Αφγανιστάν», επειδή οι ιδιωτικές εταιρείες ασφαλείας παίζουν εκεί χωρίς κανόνες. Οι αμερικανικές και βρετανικές δυνάμεις πρέπει να ξεκαθαρίσουν τους «λειτουργικούς κανόνες και ρόλους που έχουν». Εάν αυτό δεν συμβεί, είπε «κινδυνεύουμε να παραβιάσουμε τη Συνθήκη της Γενεύης». 


Πηγή: Enet.gr


Πέμπτη, 23 Δεκεμβρίου 2010

Αθέατοι στο βυθό!



Αν ρωτήσετε ένα βατραχάνθρωπο τι προτιμάει, να κολυμπήσει τρία μίλια υποβρυχίως ή να έχει ένα "μηχανάκι" να τον  τραβάει και να βγει ξεκούραστος στην ακτή, σίγουρα θα σας πει το δεύτερο. Θυμάμαι τον εαυτό μου, όταν για πρώτη φορά πριν αρκετά χρόνια, χρησιμοποίησα ένα τέτοιο προωθητή. Έκανα το μισό χρόνο και λιγότερο, να διανύω αποστάσεις κάτω από το νερό, με άνεση και ξεκούραστα. Παλιά με τις "νταλίκες", τα χοντρά πέδιλα δηλαδή, για να καταλαβαίνουν όλοι,  ίδρωνες κυριολεκτικά στο βυθό για να καλύψεις αποστάσεις. Βέβαια είχε και κάτι καλό! Ήταν γερή προπόνηση.



Η τεχνολογία έχει προοδεύσει σ' αυτό τον τομέα σημαντικά. Αυτό που μετράει στις ειδικές επιχειρήσεις και μάλιστα σε αμφίβια διείσδυση,  είναι η ακρίβεια, η ταχύτητα, η αφάνεια και η μυστικότητα στην προσέγγιση μιας ακτής. Αν μειωθεί ο χρόνος κίνησης προς την ακτή,  μεγαλώνει αντίστροφα η  χρονική δυνατότητα παραμονής στην ξηρά, για να εκπληρώσεις άνετα  την αποστολή σου  χωρίς βιασύνη.




Αυτό μπορεί να γίνει, αν διαθέτεις υποβρύχιους προωθητές, ή υποβρύχια "οχήματα" μεταφοράς ,με τα οποία να μπορούν με ασφάλεια και ξεκούραστα να μεταφέρονται οι "βάτραχοι", κάτω από τα κύματα προς την ακτή. Ένα πλεονέκτημα που έχουν  τα υποβρύχια οχήματα, είναι ότι με αυτά, μπορούν πλέον οι βατραχάνθρωποι από μεγάλες αποστάσεις να αφήνουν το πλοίο "μάννα" και να έρχονται  σε κατάδυση  προς την ξηρά, χωρίς να κινδυνεύουν να γίνουν αντιληπτοί. Αθέατοι στο βυθό!




Άλλο είναι ότι και η αποχώρηση από την ακτή,  γίνεται πάλι πιο γρήγορα με αποτέλεσμα να μην μπορεί εύκολα ο αντίπαλος να σε εντοπίσει. Επίσης αν είναι παγωμένα τα νερά, όσο και αν προστατεύεσαι από στολή και γάντια, τα χέρια σου μουδιάζουν. Στην περίπτωση που διαθέτεις υποβρύχιο όχημα, ο χρόνος παραμονής σε παγωμένο νερό, μειώνεται! Το σημαντικό για μένα πλεονέκτημα, είναι ο φόρτος που μπορείς να μεταφέρεις με αυτά τα μικρά υποβρύχια οχήματα τύπου "μπόμπας" προς την ακτή, όπως ειδικός εξοπλισμός, πυρομαχικά, εκρηκτικά, υλικά επικοινωνιών κλπ. Σου λύνουν τα χέρια.




Μία από τις εταιρίες που κατασκευάζει υποβρύχια οχήματα είναι η STIDD με το σκάφος μάχης πολλαπλού ρόλου ή "Multi Role Combat Craft, MRCC". Είναι η εταιρία που κατασκευάζει τους  υποβρύχιους προωθητές (Diver Propulsion Device, DPD), κατάλληλους για τη μεταφορά ενός "ζευγαριού" βατραχανθρώπων.  




Το σκάφος MRCC, κινείται με μεγάλη σχετικά ταχύτητα στην επιφάνεια και μπορεί στη συνέχεια να καταδυθεί και να πλεύσει προς τον στόχο, με τα όργανα που διαθέτει.Τόσο τα σκάφη, όσο και οι προωθητές μπορούν να χρησιμοποιηθούν ξεχωριστά ή σε συνδυασμό. Τι εννοώ, μπορείτε να το δείτε στο βίντεο, πιέζοντας τη σύντμηση: "MRCC". 




Το σύστημα πλοήγησης που κατασκευάζει η εταιρία είναι επίσης πολύ καλό το "Recon-Navigation System,RNAV" που διαθέτει σύστημα Doppler Velocity Log (DVL), Global Positioning System (GPS) και  Inertial Navigations System (INS) και μπορεί αυτόματα να μεταπίπτει από το ένα σύστημα στο άλλο, ανάλογα με την κατάσταση, ώστα να ελαχιστοποιεί τα σφάλματα προσδιορισμού θέσης.




Τους προωθητές DPD, που μπορούν να καταδυθούν μέχρι και 80 μέτρα, τους χρησιμοποιούν οι πεζοναύτες Force Recon και οι SBS όπως φαίνεται. Δεν ξέρω για τους SEALs. Αυτοί χρησιμοποιούν ήδη το "SEAL Delivey Vehicle SDV". Πιστεύω ότι και άλλες ευρωπαϊκές χώρες έχουν προχωρήσει σε παρόμοιες προμήθειες.Θα πρέπει όμως εδώ να διευκρινίσω ότι το μεγάλο βάθος δεν μας ενδιαφέρει τόσο όταν χρησιμοποιούμε συσκευές κλειστού κυκλώματος.


SEAL Delivery Vehicle

Τώρα σε ό,τι αφορά τα MRCC, έχω την αίσθηση ότι μάλλον δεν είναι τόσο εύχρηστα. Μία δοκιμή βέβαια, μπορεί να με διαψεύσει. Όποιος ενδιαφέρεται, ξέρει τι πρέπει να κάνει και πώς να έλθει σε επαφή με την εταιρία.




Εκεί που έχει κολλήσει το θέμα, για να σας δώσω και σφαιρική αντίληψη του τι γίνεται τουλάχιστον στα "δυτικά", είναι η κατασκευή, από την εταιρία  Northrop Grumman του μικρού υποβρυχίου ειδικών επιχειρήσεων, που το ονόμασαν "Advanced SEAL Delivery System" και σε ελεύθερη μετάφραση "Σύστημα Μεταφοράς Υποβρυχίων Καταστροφέων". Προσπάθησαν από το 2004 οι Αμερικανοί να το κατασκευάσουν με σκοπό να μπορούν να εκπέμπουν ομάδες SEALs, από πυρηνικά υποβρύχια για εκτέλεση ειδικών επιχειρήσεων. Το πρόγραμμα ακυρώθηκε γιατί θεωρήθηκε αντιοικονομικό, εκτός από την ζημιά  που έπαθε το πρότυπο κατά τις δοκιμές.   

Ανιχνευτής
Πηγή: SOTECH
         SEAL Delivery Vehicle
         STIDD




Τετάρτη, 22 Δεκεμβρίου 2010

Πλοία Έρευνας και Διάσωσης



Πριν από λίγες ημέρες καθελκύστηκε και το δεύτερο πλοίο έρευνας -διάσωσης  της τουρκικής ακτοφυλακής. Είναι το “TCSG Güven”. Τον περασμένο Ιούνιο παραδόθηκε το πρώτο με τ' όνομα ¨Dost¨ και ακολουθούν άλλα δύο το “Umut” και  ”Yaşam” το 2011 και 2012 αντίστοιχα.




Μεγάλα και καλά σκάφη φαίνονται! Μετά απ' αυτό, πιστεύω η τουρκική ακτοφυλακή να μπορεί να ...σταματάει τους λαθραίους οικονομικούς μετανάστες και να τους περισυλλέγει, αντί να της ...ξεφεύγουν και να έρχονται προς τους Ρωμιούς. Γιατί με αυτά που έχουν ως τώρα, δεν ..μπορούσαν να τους φτάσουν! Κοιτάξτε  στην παρακάτω φωτογραφία, το MRTP 29, πόσο αργό είναι!




Εκτός και αν τα σκάφη αυτά είναι μόνο για να φυλάνε μην περάσει κανένας λαθρομετανάστης  από Ελλάδα προς Τουρκία μεριά! Αν έχω καταλάβει καλά, υπάρχει θέμα με τα θαλάσσια σύνορα, τους ψαρότοπους, τα νησάκια, με ό, τι υπάρχει κάτω από το βυθό, πάνω στα νησιά και γενικά : "αυτό δικό μου, εκείνο δικό μου και το άλλο στο παίρνω!" Μήπως αυτά τα σκάφη χρειάζονται και για τη "λύση" των προβλημάτων;




Εγώ ξέρω τη λύση! Αν μετακομίσει ο ένας από τους γείτονες, το θέμα θα λυθεί αμέσως. Πώς πείθεις όμως τον γείτονα να φύγει! Με τσαμπουκά! Αυτό είναι! Πώς δεν το σκέφτηκαν τόσοι άλλοι ως τώρα;

Ας σοβαρευτούμε λίγο παιδιά! Καλά τα καράβια των γειτόνων, αλλά αν δεν αλλάξει η νοοτροπία και η συμπεριφορά, είναι σαν να μην υπάρχουν για έρευνα και διάσωση. Θα υπάρχουν μόνο για καθαρά  "αμυντικούς" σκοπούς. Θα "φιληθούμε" γερά στο τέλος. Φιρί-φιρί πηγαίνει το πράγμα και δεν θα βγει σε καλό για κανένα!

Τα ναυπηγεία του  μεγάλου τουρκικού ομίλου "Κοτς" κατασκευάζουν αυτού του τύπου τα σκάφη. Είναι ο όμιλος που ασχολείται με τα αμυντικά προγράμματα της Τουρκίας στον τομέα της ναυτιλίας. Παρακάτω δείτε και αυτό MRTP 33, που είναι "στα σκαριά".




Τι σχέση έχουν όλα αυτά με τις ειδικές δυνάμεις; Έχουν και παραέχουν, αν εξετάσει κανείς τον σύγχρονο ναυτιλιακό και άλλο εξοπλισμό και τις δυνατότητες αυτών των σκαφών της ακτοφυλακής.

Ανιχνευτής

          Defence Talk         




Τρίτη, 21 Δεκεμβρίου 2010

The Paras.Το βρετανικό Σύνταγμα Αλεξιπτωτιστών.

Αποτελεί το αεραποβατικό στοιχείο της 16ης Αερομεταφερόμενης Ταξιαρχίας των Βρετανών.Οι αλεξιπτωτιστές, που εκπαιδεύονται για να πολεμούν στα μετόπισθεν του εχθρού, με μικρή ή ακόμη και μηδενική υποστήριξη και με υπέρτερες πολλές φορές δυνάμεις, αποτελούν το καύχημα του βρετανικού στρατού.

Έχουν μία υπερήφανη ιστορία που ξεκινά από το 1941, στον 2ο Π.Π. και φθάνει μέχρι σήμερα, διερχόμενη από νικηφόρες μάχες ή ηρωικές προσπάθειες. Ο μπερές τους είναι σε όλο τον κόσμο γνωστός για το βαθυκόκκινο, μαρόν χρώμα του, εξ αιτίας του οποίου, οι αντίπαλοί τους στον πόλεμο, μετά από σφοδρές μάχες στη Βόρειο Αφρική, τους προσέδωσαν το παρατσούκλι "red devils" δηλαδή "κόκκινοι διάβολοι". Σήμερα, το Σύνταγμα έχει και ομάδα επιδείξεων ελεύθερης πτώσης με το ίδιο όνομα.

Οι Paras είναι γνωστοί όμως και για την αυστηρότατη επιλογή προσωπικού, το έντονο και σκληρό πρόγραμμα εκπαίδευσης και το υψηλό ηθικό, στοιχεία που τους τοποθετούν πολύ ψηλά στα μάτια της βρετανικής κοινωνίας αλλά και στο χώρο των ενόπλων δυνάμεων, όπου χαρακτηρίζονται σαν επίλεκτες δυνάμεις. 

Το Σύνταγμα, αν και τυπικά, δεν ανήκει στο χώρο των βρετανικών ειδικών δυνάμεων, προσφέρει σημαντικές υπηρεσίες και διαθέτει ένα Τάγμα, στο Συγκρότημα Υποστήριξης των Ειδικών Δυνάμεων.

Αποτελείται από 3 Τάγματα ενεργά, το 1ο,(1Para) που τελεί υπό τον επιχειρησιακό έλεγχο της Διεύθυνσης Ειδικών Δυνάμεων και είναι εντεταγμένο στο Συγκρότημα Υποστήριξης, το 2ο και 3ο Τάγματα (2,3 Para) και το 4ο Τάγμα (4 Para), επιστρατευόμενο.

Πέραν των Ταγμάτων αξίζει να αναφερθεί ότι μέσα στην 16η Αερομεταφερόμενη Ταξιαρχία, υπάγεται και η Διμοιρία Ανιχνευτών, (Pathfinder Platoon) η οποία επανδρώνεται με προσωπικό προερχόμενο από τα 2 και 3 Para.


Κάθε Τάγμα, έχει δύναμη 550 αλεξιπτωτιστών και αποτελείται από 3 Λόχους Αλεξιπτωτιστών, Λόχο Υποστήριξης, Λόχο Περιπόλων και το Λόχο Διοίκησης.

Ο Λόχος Υποστήριξης έχει: 

Ο Λόχος Περιπόλων αναλαμβάνει κυρίως αποστολές αναγνώρισης για λογαριασμό του Τάγματός του. Σ' αυτό το Λόχο ανήκει και μία διμοιρία διαβιβάσεων που υποστηρίζει από επικοινωνιακής πλευράς το Τάγμα.

Κάθε Τάγμα Αλεξιπτωτιστών, έχει το δικό του ξεχωριστό χρώμα που οι άνδρες του φέρουν στο δεξιό μανίκι, ώστε να ξεχωρίζουν και ν΄αναγνωρίζονται μεταξύ τους.



1 Para Drop Flash 2 Para Drop Flash 3 Para Drop Flash 4 Para Drop Flash
1 Para 2 Para 3 Para 4 Para

Η επιλογή του αλεξιπτωτιστών γίνεται σε 3 φάσεις. Η πρώτη ξεκινά με τη στρατολόγηση των εθελοντών υποψηφίων όπου εξετάζονται ψυχοσωματικά όπως όλοι οι στρατεύσιμοι. Στη συνέχεια αυτοί που επιθυμούν αλεξιπτωτιστές, δίνουν ειδικά προκαταρκτικά σωματικά τέστ τα οποία περιλαμβάνουν: 
  • 15 αναδιπλώσεις σε πάγκο με κλίση 45 μοιρών 
  • 10 βυθίσεις σε δίζυγο 
  • 10 έλξεις στο μονόζυγο 
  • Δρόμο 5 μιλίων από τα οποία 3 μίλια γίνονται ομαδικά και 1,5 μίλια ατομικά με τον μικρότερο δυνατό χρόνο του κάθε διαγωνιζόμενου. 
  • Διέλευση Στίβου αθλητικών εμποδίων 400 μέτρων. Δύο γύροι σε χρόνο λιγότερο των 12 λεπτών.
Όσοι επιτύχουν στα παραπάνω προκαταρκτικά τεστ, προχωρούν στην τελευταία φάση αρχικής επιλογής, που αναλαμβάνεται από τον Λόχο Ρ (Pegasus), όπως ονομάζουν τον Λόχο Εκπαίδευσης υποψηφίων Αλεξιπτωτιστών, που εδρεύει στο Κέντρο Εκπαίδευσης Πεζικού, στο Catterick, North Yorkshire.

Διέλευση στίβου εμποδίων από υποψήφιους αλεξιπτωτιστές (Πηγή)



Αγώνας δοκών (Πηγή)
Εκεί, ενώ διέρχονται την βασική εκπαίδευση οπλίτου πεζικού και συγκεκριμένα την 20η εβδομάδα από τις συνολικά 28 που διαρκεί η εκπαίδευση των υποψηφίων αλεξιπτωτιστών,( για τους πεζούς είναι 26 εβδομάδες), περνούν από 8 συνολικά δοκιμασίες: 
  • Δρόμος 10 μιλίων με γυλιό Μπέργκεν βάρους 18 κιλών και όπλο σε χρόνο κάτω της 1 ώρας και 50 λεπτών 
  • Trainasium Διέλευση του στίβου εναερίων εμποδίων αυτοπεποίθησης που ελέγχει την ύπαρξη υψοφοβίας σε υποψήφιους 
  • Αγώνας δοκών μεταξύ ομάδων των 8 ανδρών, που μεταφέρουν ομαδικά δοκό βάρους 60 κιλών για 1,9 χλμ 
  • Σύντονη πορεία 2 μιλίων με φόρτο 18 κιλών συν νερό, συν τροφή, συν όπλο σε χρόνο κάτω των 18 λεπτών 
  • Διέλευση στίβου εμποδίων μήκους 1,8 μιλίων που περιέχει και υδάτινα κωλύματα 
  • Δοκιμασία μάχης σώμα με σώμα, με γάντια μποξ και προστατευτικό κράνος κεφαλής ανά ζεύγη, για 1 λεπτό. Οι υποψήφιοι αγωνίζονται για να φανεί αν διαθέτουν επιθετικότητα, αποφασιστικότητα, και θάρρος ή όχι. Τα κτυπήματα επιτρέπονται μόνο στο κεφάλι, ενώ απαγορεύεται η αποφυγή του αγώνα ή παθητική στάση. Αυτά είναι αιτία διακοπής της εκπαίδευσης. 
  • Πορεία 20 μιλίων σε ανώμαλο έδαφος, με φόρτο 18 κιλά συν νερό, συν τροφή, συν όπλο σε χρόνο μικρότερο των 4,5 ωρών. 
  • Αγώνας φορείου μεταξύ ομάδων 16 ανδρών. Κάθε ομάδα οφείλει να μεταφέρει φορείο βάρους 90 κιλών σε απόσταση 5 μιλίων. Σε κάθε περίπτωση και κατά μήκος της διαδρομής μόνο 4 υποψήφιοι μεταφέρουν το φορείο και εναλλάσσονται μέσα στην ομάδα.


Αγώνας φορείου (Πηγή)
Δρόμος 10 μιλίων με φόρτο και οπλισμό.
Μετά την επιτυχή διέλευση όλων των δοκιμασιών, απονέμεται ο μαρόν μπερές και αρχίζει η βασική εκπαίδευση αλεξιπτωτιστού. Σε αυτήν, για να ονομασθεί κάποιος αλεξιπτωτιστής οφείλει, εκτός από την επιτυχή επίγειο εκπαίδευση, να εκτελέσει τα παρακάτω 7 άλματα:

  • Άλμα 1000 ποδών χωρίς φόρτο έξοδος από μία πόρτα 
  • Άλμα 1000 ποδών με φόρτο έξοδος από μία πόρτα 
  • Άλμα 800 ποδών με φόρτο έξοδος από μία πόρτα 
  • Άλμα 800 ποδών με φόρτο τη νύκτα έξοδος από μία πόρτα 
  • Άλμα 800 ποδών με φόρτο έξοδος από δύο πόρτες 
  • Άλμα 700 ποδών με φόρτο τη νύκτα έξοδος από δύο πόρτες 
  • Άλμα 600 ποδών με φόρτο έξοδος από δύο πόρτες
      
Επίγεια εκπαίδευση αλεξιπτωτιστή. "Εξαρτήσεις" σε εκπαιδευτικές εγκαταστάσεις της βρετανικής Βασιλικής Αεροπορίας (Πηγή)
         





Εκπαίδευση στις προσγειώσεις (Πηγή)

Εκπαίδευση σε εγκαταστάσεις εικονικής πραγματικότητας για την προσομοίωση  χειρισμού του αλεξιπτώτου στον αέρα (Πηγή)






Εκπαιδευτικές ρίψεις (Πηγή)
Όπως βλέπετε, δεν διστάζουν στη ρίψη από επιχειρησιακό ύψος, κατά την εκπαίδευση.

Άλμα με το βρετανικό αλεξίπτωτο ταχείας ανάπτυξης, Irvin CQ LLP Mk1. Δηλαδή η ρίψη εκτελείται στα 250 πόδια (περίπου 76 μέτρα) και το αλεξίπτωτο αναπτύσσεται αμέσως, ώστε να έχει χρόνο ο αλεξιπτωτιστής να προετοιμαστεί για την προσγείωσή του. Τα αλεξίπτωτα χαμηλού ύψους (Low Level Parachutes, LLP) επινοήθηκαν για να περιορίσουν στο ελάχιστο την έκθεση του αλεξιπτωτιστή στον αέρα, να επιταχύνουν την αναδιοργάνωση στο έδαφος, αλλά και να επιτρέψουν την εναέρια διείσδυση σε χαμηλό ύψος πτήσης, ώστε τα αεροσκάφη να μην εντοπίζονται εύκολα από επίγεια ραντάρ. Το συγκεκριμένο αλεξίπτωτο μπορεί να μεταφέρει φορτίο μέχρι 160 κιλά. Η ταχύτητα καθόδου κυμαίνεται σε σχέση με το φορτίο από 5 έως 6 μέτρα το δευτερόλεπτο. Το εφεδρικό αλεξίπτωτο που χρησιμοποιούν είναι κάτι ανάλογο, το Irvin-GQ LLRP. Δεν είναι κατευθυνόμενα. (Πηγή)

Οι πτέρυγες του Βρετανού αλεξιπτωτιστή φέρονται στον δεξί ώμο.




Οι πολεμικές αποστολές του Συντάγματος τα τελευταία 30 χρόνια είναι αρκετές, με κυριότερες την συμμετοχή του στον πόλεμο των Φώκλαντ όπου κέρδισε πολλές κρίσιμες μάχες.



Το 1999 συμμετείχε στην επιχείρηση "AGRICOLA" στο Κόσοβο.





Το 2000 το 1 Para συμμετείχε με εντολή του ΟΗΕ, στην επιχείρηση "Palliser" που ήταν επιχείρηση εκκενώσεως αμάχων, κατά την διάρκεια του εμφυλίου πολέμου στην περιοχή. Την ίδια περίοδο εξελίχθηκε και η επιχείρηση "Barras", για την απελευθέρωση Βρετανών στρατιωτών ομήρων, από ανταρτικές ληστοσυμμορίες.





Το 2001 το 2 Para συμμετείχε στην επιχείρηση "Essential Harvest" στην συγκέντρωση και καταστροφή οπλισμού αλβανικών παραστρατιωτικών οργανώσεων στην ΠΓΔΜ.




Το 2002 το 2 Para αναπτύχθηκε στην Καμπούλ, πρωτεύουσα του Αφγανιστάν στα πλαίσια της επιχείρησης σταθεροποίησης "Veritas" 





Το 2003 συμμετείχε στην επιχείρηση "Telic" με τα 1 και 3 Para, ενισχυμένα με 100 άνδρες του 4 Para, που αναπτύχθηκαν με την 16η Αερομεταφερόμενη Ταξιαρχία στο Ιράκ, κατά την διάρκεια της εισβολής.




 Το 2006 το 3 Para, ενισχυμένο με τμήματα της 16ης Αερομεταφερόμενης Ταξιαρχίας και άλλες υπομονάδες του βρετανικού στρατού, συμμετείχε σαν τακτικό συγκρότημα, στην επιχείρηση "Herrick IV", για την επιβολή της ασφάλειας στην επαρχία Χελμάντ του Αφγανιστάν.






Αυτό που θεωρώ πολύ καλή συγκρότηση, είναι η ενσωμάτωση του Συντάγματος στην 16 Αερομεταφερόμενη Ταξιαρχία, της οποίας όλο το προσωπικό, ανεξάρτητα από ειδικότητα και όπλο ή σώμα προέλευσης, είναι αλεξιπτωτιστές και βέβαια, η οργάνωση του Συγκροτήματος Υποστήριξης Ειδικών Δυνάμεων με τη συμμετοχή του 1 Para.



Τι ακριβώς περιλαμβάνει η 16η Ταξιαρχία φαίνεται στο παραπάνω οργανόγραμμα. Δυνατή και καλά "δεμένη". Η ενεργή δύναμή της αριθμεί γύρω στις 8000 άνδρες. Πραγματικά ισχυρή ταχυκίνητη και ευέλικτη Ταξιαρχία!

Ανιχνευτής

Πηγή: Elite UK Forces
          Parachute Regiment
          16 Assault Brigade